Ministarstvo finansija Srbije pozvalo je danas korisnike javnih sredstava da pristupe demo okruženju sistema e-faktura, ističući da je potrebno da preduzmu sve neophodne aktivnosti, kako bi na vreme prešli na novi sistem elektronskih faktura.
Novi sistem će ubrzati procese rada i poslovanja i obezbediti veću pravnu sigurnost svim poslovnim subjektima kada je reč o dostavljanju i primanju faktura, kao i njihovo bolje čuvanje, navedeno je u saopštenju.
U skladu sa Predlogom izmena i dopuna Zakona o elektronskom fakturisanju, kako je ukazano, većina korisnika javnih sredstava pripadaće kategoriji subjekata javnog sektora, i oni će od 1. maja naredne godine imati obavezu da koriste Sistem elektronskih faktura, koji omogućava automatsko registrovanje faktura u Centralni registar faktura.
Iz Ministarstva su podsetili da, u skladu sa Predlogom zakona, koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, od 1. maja naredne godine, nastupa obaveza subjekta javnog sektora da prima i čuva elektronsku fakturu i da izdaje e-fakture drugom subjektu javnog sektora, kao i obaveza da elektronski evidentira obračun poreza na dodatu vrednost.
Od tog datuma će se registrovati primaoci po automatizmu za subjekte javnog sektora, ukoliko se prethodno nije registrovao.
Ostali rokovi predviđeni Zakonom o elektronskom fakturisanju se neće menjati, što znači da obaveza subjekta javnog sektora da izda elektronsku fakturu subjektu privatnog sektora, u skladu sa Zakonom, nastupa od 1. jula naredne godine, navedeno je u saopštenju.
Za pristup sistemu elektronskih faktura (demo ili produkciono okruženje) neophodno je da korisnik poseduje eID (elektronski identitet) koji može dobiti na portalu eUprave na adresi https://eid.gov.rs/.
Precizirano je da su 1. septembra objavljeni delovi internog tehničkog uputstva koje sadrži tehnička objašnjenja za rad u Sistemu e-faktura, i to “Okvirna specifikacija aplikativnog interfejsa za neposredan pristup sistemu elektronskih faktura” i “Specifikacija prilagođene primene standarda EN 16931-1 za elektronske fakture u unutrašnjem prometu u Republici Srbiji”, u kojima su precizirani neophodni elementi da se informacioni sistemi koje upotrebljavaju korisnici javnih sredstava prilagode, odnosno povežu sa Sistemom elektronskih faktura putem programskog interfejsa aplikacije (API).
Detaljnije informacije o Sistemu elektronskih faktura, kao i o uputstvima za njegovo korišćenje mogu se naći na adresi www.efaktura.gov.rs , kao i na internet prezentaciji Ministarstva finansija www.mfin.gov.rs, dok je demo verzija Sistema dostupna na adresi www.demoefaktura.mfin.gov.rs.
Srbija je uspostavila Sistem za upravljanje fakturama, koji je besplatan za korišćenje i koji omogućava korisnicima, subjektima javnog sektora, odobravanje elektronskih faktura sa više nivoa saglasnosti.
Кorisnici koji ne poseduju svoj sistem ili deo sistema za upravljanje ulaznim fakturama, moći će da vrše prijem elektronskih faktura koristeći upravo sistem koji je uspostavila Srbija.
Кorisnici koji već koriste informacione sisteme za potrebe obrade faktura, imaju mogućnost da prilagode, nadograde i povežu svoje sisteme sa dostupnim servisima Sistema elektronskih faktura.