NUNS: Više od 100 miliona dinara javnog novca za medije koji najčešće krše Kodeks

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

Foto: Facebook Nezavisno udruženje novinara Srbije
Podelite vest

Srpski telegraf, Alo, Informer, Večernje novosti, Kurir, Blic i Politika dobili su prošle godine putem javnih nabavki ugovore u vrednosti od najmanje 108 miliona dinara za reklamiranje državnih preduzeća i institucija, iako su ti mediji, prema izveštaju Saveta za štampu prošle godine prekršili Kodeks u ukupno 2.579 tekstova.

Kako je objavilo Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), najviše novca putem javnih nabavki uglavnom za usluge reklamiranja i oglašavanja dobile su Večernje novosti i to nešto više od 21 milion dinara, a ovaj list je prošle godine prekršio Kodeks novinara 328 puta.

Politika je dobila 17,7 miliona dinara putem javnih nabavki, ali je, od svih posmatranih medija najmanje kršila Kodeks, ukupno 38 puta. List Alo je dobio 17,5 miliona dinara, a imao je 581 prekršaj Kodeksa, dok je Blic dobio 13,6 miliona dinara uz 174 kršenja Kodeksa. Srpski telegraf je dobio 13,4 miliona dinara, a prema monitoringu je imao najviše prekršaja, čak 658.

Kurir je, prema monitoringu, imao 288 prekršaja, a za oglašavanje u štampanom i onlajn izdanju, putem javnih nabavki dobio ugovore u vrednosti od 12.6 miliona dinara. Po broju prekršaja kodeksa Informer se nalazi na trećem mestu, sa 512 prekršaja i pored toga isplaćeno mu je 12.5 miliona dinara putem javnih nabavki.

Kako je naveo NUNS, u medijima koji najčešće krše Kodeks reklamirale su se Pošta Srbije, Radio televizija Srbije, Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje, Državna lutrija Srbije, Turistička organizacija Srbije, brojne gradske uprave, agencije i ministarstva.

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x