Uprava carina: Ne dozvolite da postanete žrtva internet prevare

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

Ilustracija Foto: Srbija Vesti
Podelite vest

Upravi carina se povremeno javljaju građani koji, nažalost, prekasno shvate da su žrtve prevare na internetu, jer u to posumnjaju tek pošto već uplate novac onima koji ih obmanjuju da se radi o uplati uvoznih dažbina.

Pokušaji prevara na internetu nisu retkost, a žrtve iznude novca su građani koji ili očekuju pristizanje pošiljke ili je reč o obaveštenju o pošiljci koju nisu naručili, poklonu ili novcu osvojenom na sumnjivim lutrijama i nagradnim igrama.

Dešava se da se prevaranti obraćaju u ime carinske službe Srbije ili pak, u porukama i mejlovima navode da pre preuzimanja pošiljke ”hitno treba uplatiti novac za carinu” o čemu svedoči i nedavni slučaj zabeležen u carinskoj praksi (slika ispod).

Lažna obaveštenja o prispelim pošiljkama, kao i ona o navodnim nagradnim igrama su poznato sredstvo prevaranata u kojima se vrlo često zloupotrebljavaju imena javnih institucija, jer one predstavljaju garant sigurnosti.

Ako vam se desi da dobijete takav mejl ili poruku, nikako ne plaćajte bilo kakvu poštarinu, otpremninu, uvozne dažbine i sl. bez detaljne provere!

Setite se sledećih stvari:

Ne uplaćujte novac nepoznatim osobama, čak iako očekujete pošiljku iz inostranstva.
Carinski dug se izmiruje na šalteru pošte ili prilikom preuzimanja, a ne uplatom novca na bilo koje fizičko lice.
Pošiljku vam na kućnu adresu donosi poštanski službenik ili vam u poštansko sanduče ostavlja obaveštenje o prispeću pošiljke.
Ne nasedajte na navode o ”kratkom roku za uplatu dažbina”, kako najčešće stoji u takvim elektronskim porukama.
Rok za čuvanje paketskih pošiljaka je 30 dana, a ne nekoliko sati.
Pre preuzimanja pošiljke možete da vidite na osnovu čega je izvršen obračun dažbina u dokumentu koji se zove ”Uvozna poštansko carinska deklaracija”.
Račun za uvozne dažbine koje naplaćuje carinska služba je obračunat isključivo u dinarima.
Ako zaista treba da se dostavi neka dodatna dokumentacija pre carinjenja ili nešto treba lično da se preuzme, o tome bi vas inicijalno obavestio ovlašćeni carinski službenik putem pošte.
Putem elektronske pošte od Uprave carina možete dobiti mejl samo sa zvaničnog domena carina.rs, a ne sa popularnih besplatnih servisa za elektronsku poštu (gmail, yahoo itd.).
Uprava carina vam zvanično obaveštenje nikada neće poslati preko društvenih mreža.
Uprava carina ne organizuje nikakve nagradne igre.
Pošto oštećeni budu samo oni koji požure da uplate traženu sumu bez prethodne provere, trudite se da ne podlegnete euforiji i da pre bilo kakvog plaćanja uradite sledeće:

Proverite adresu i verodostojnost sajta sa koga stiže obaveštenje.
Pokušajte da kontaktirate pošiljaoca poruke ili mejla za više informacija.
Obavezno izbegavajte deljenje ličnih podataka, naročito brojeva kreditnih kartica i bankovnog računa.
Ukoliko vas elektonska pošta upućuje na neku od carinsko-poštanskih ili graničnih ispostava, njihove kontakte možete pronaći na sajtu Uprave carina Srbije https://www.carina.rs/o-nama/carinarnice/kontakti-carinarnica.html
Obratite se najbližoj policijskoj stanici i prijavite slučaj.
Najbolja prevencija je da budete obazrivi i skeptični. Razmislite da li ste poručili nešto iz inostranstva ili ste učestvovali u nekoj nagradnoj igri, jer ako niste, onda nije logično ni da očekujete da vam nešto stigne.

Svakako ne uplaćujte ništa pre detaljne provere, jer je kasno ako počnete da proveravate o čemu se radi tek nakon što ste novac već uplatili prevarantima koji su sigurno u roku od par minuta izbrisali sve profile i kontakte.

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x