Kampanja za Priručnik medijske i informacione pismenosti za roditelje je kao najbolja integrisana kampanja u oblasti medijske i digitalne pismenosti osvojila prvu nagradu na ovogodišnjem nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija “Kaktus”, saopštilo je Ministarstvo informisanja i telekomunikacija.
Kampanja i Priručnik za roditelje kreirani su s Ministarstvom u okviru programa “Nova pismenost“, koji partnerski sprovode Američka agencija za medjunarodni razvoj (USAID) i “Propulsion”.
Istraživanje programa “Nova pismenost” pokazalo je da se 79 odsto mladih u Srbiji informiše preko društvenih mreža, dok “influenseri” utiču na polovinu dece od 12 do 14 godina.
“I pored ovih podataka, mnogim roditeljima je i dalje nepoznanica kako da sa svojim detetom razgovaraju o vremenu i sadržajima koje deca konzumiraju u onlajn svetu, pa je Priručnik za roditelje kreiran kako bi im pomogao da se lakše snađu tamo gde njihova deca provide dosta vremena, a sadrži i konkretne savete koji im pomažu da usmere decu da kvalitetno koriste tehnologiju, dolaze do informacija i spoznaje sveta oko sebe, odgovorno i bezbedno”, dodaje se u saopštenju.
Ministar informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović istakao je da su teme medijske i digitalne pismenosti jedna od prioriteta njegovog ministarstva, istakavši da u Srbiji više od 82 odsto domaćinstava ima internet priključak, što praktično znači da su “nove generacije od malih nogu onlajn”.
Jovanović je istakao da samim tim i roditelji moraju da budu u koraku sa vremenom, a da je Priručnik sjajan način da se informišu kako najbolje svoje dete mogu da zaštite na internetu.
Ministar je uputio poziv svim roditeljima da pogledaju taj priručnik koji je besplatan i dostupan na sajtu novapismenost.rs, i da, ukoliko im treba savet, posete sajt “Pametno i bezbedno” ili pozovu telefon broj 19833.
Direktor programa “Nova pismenost” Darko Soković je najavio da će u saradnji s Ministarstvom biti organizovana serija onlajn i obuka uživo, gde će roditelji moći da se upoznaju sa svim detaljima i postave pitanja stručnjacima, “što će im pomoći da se snadju u ovom kompleksnom svetu”.